Wednesday 31 July 2013

27. Garam Buluh

Kencing manis, Darah Tinggi, Masalah Jantung, Masalah Kulit, Gaout, Ekzema, Kemurungan, Lemah Tenaga BatinKegemukan, Susah Tidur, Kencing Malam, Sembelit, Usus, Kekedutan, Kencing Tak Lawas, Hipetitis B, Demam, Deman Campak, Masalah Kurang Zat, Meningkat Selesa Makan, Luka, Gatal Kulit, Kurap, Panau, Kurang Mineral, Nyanyuk, Luka Kencing Manis, Stress dan Meningkatkan Daya Penyembuhan


 
Terdapat catatan mengenai GARAM BULUH dalam buku "Shen Nong's Herbal" dan "Compendium Of Materia Medical". Pada 1300 tahun dahulu, cara memproses GARAM BULUH diasaskan oleh sami Silla di Jeolla Utara. Maka, ia telah diturunkan oleh sami daripada generasi ke generasi dan menjadi bahan perasa terbaik dalam masyarakat kini.


 Hai-O GARAM BULUH dihasilkan dengan menggunakan garam laut yang dikumpulkan dari pantai barat Korea yang bebas dari unsur pencemaran. Garam tersebut diletakkan didalam buluh yang berusia 3 tahun untuk memastikan keberkesanan kandungan efektifnya. Buluh ditutup dengan tanah liat yang diperolehi dari kedalaman 20m dan kemudian dimasukkan ke dalam relau bagas dan dibakar dengan menggunakan pokok pine. Proses ini dijalankan sehingga buluh dibakar menjadi abu dan garam berbentuk ketulan. Setelah proses pembakaran , unsur-unsur toksin dan logam berat dalam garam akan dineutralkan atau disingkirkan. Pada masa yang sama,GARAM BULUH tersebut turut menyerap semua elemen mikro daripada pokok pine dan buluh (mengandungi lebih daripada 200 jenis elemen mikro yang diperlukan oleh badan manusia) dan seterusnya menambahkan ion-ion logam bukan organik yang penting untuk badan manusia seperti magnesium, kalsium, kalium, tembaga, besi, zink, dan sebagainya.


Bahan-bahan yang diperlukan untuk menghasilkan GARAM BULUH:-
  • Garam laut semulajadi yang bebas daripada unsur pencemaran yang dikumpulkan dari Pantai Barat Korea.
  • Buluh dari Gunung Jirisan yang berumur 3 tahun kaya dengan kandungan sulfur.
  • Tanah liat dari Banjaran yang bebas daripada pencemaran.
  • Dibakar dengan menggunakan pokok pine Korea semulajadi.


Proses penghasilan Hai-O GARAM BULUH:-
1. Garam laut dikumpulkan dari kawasan Pantai Barat Koreayang bebas dari pencemaran. 
2. Buluh dari gunung jirisan yang berumur 3 tahun kaya dengan kandungan sulfur



3. Dibakar dengan menggunakan pokok pine Korea semulajadi.
4. Buluh ditutup dengan tanah liat yang diperolehi darikedalaman 20m dan dimasukkan kedalam relau bagas dan bersedia untuk dibakar.


5. Pembakaran dijalankan dengan menggunakan pokok pine dari Korea sebagai bahan pembakaran dan dibakar pada suhu 900-1300 darjah celsius untuk menghapuskan toksin.
6. Selepas proses pembakaran, garam akan melebur dan kemudian la akan beku menjadi ketulan putih.
7. Pada pembakaran kali ke-9, suhunya meningkat melebihi1300-1500 darjah celsius. Turpentin dan intipati buluh akan bersatau kedalam GARAM BULUH dan terbentuklah ketulan kristal. Keseluruhan proses penghasilanGARAM BULUH ini mengambil masa 60 hari.


Kebaikan GARAM BULUH terhadap kesihatan:-

DETOKSIFIKASI


  • TOKSIN LOGAM BERAT
GARAM BULUH  mengandungi kandungan sulfur dan turpentin yang bersifat semulajadi, dapat meneutralkan toksin logam berat dengan berkesan. Selain itu, Kebolehan GARAM BULUH membebaskan sinaran infra merah jarak jauh penting kerana sinaran tersebut berkesan dalam detoksifikasi.


  • BAKTERIA, KUMAN, VIRUS, DAN TOKSIN
Kesan daripada penggunaan antibiotik dan ubat-ubatan  menyebabkan keradangan kronik dan bakteria serta kuman menjadi kebal antibodi yang kuat. Kebolehan GARAM BULUH yang anti -bakteria serta mampu menghilangkan keradangan dan meneutralkan toksin menjadikan GARAM BULUH sebagai makanan terunggul.


  • LEMAK DARAH, KOLESTEROL, KERACUNAN ASID 
GARAM BULUH dapat menghapuskan toksin-toksin dengan segera dan berkesan untuk memberikan darah dan badan daripada toksin-toksin yang berbahaya.


  • SEMBELIT DAN KOLON BERTOKSIN
GARAM BULUH dapat menyelesaikan masalah sembelit dan pada yang sama, ia dapat menyingkirkan najis daripada badan. 


MENYEIMBANGKAN DAN MENYELARASKAN BADAN
  • GARAM BULUH memainkan peranan yang penting dalam mengekalkan keseimbangan badan. Maka, melalui keseimbangan dan penyelarasan badan ini. seseorang mempunyai kuasa sembuh sendiri.
  • GARAM BULUH bukan sahaja kaya dengan bahan mineral , malah ia mengandungi elemen mikro yang seimbang dan membolehkan ia diserap sepenuhnya oleh badan manusia.
  • GARAM BULUH merupakan garam beralkali (pH10.5-11.0) yang dapat menyeimbangkan pH badan supaya cenderung kepada beralkali lemah dan menghapuskan penyakit.
  • GARAM BULUH memperkuatkan fungsi tekanan osmotik, memulihkan kadar metabolisme badan serta membantu dalam sistem pencernaan, perkumuhan dan penyerapan nutrien.

BAHAN BERTENAGA TINGGI


GARAM BULUH dapat membebaskan sinaran infra merah jarak jauh (FIR) secara berterusan kerana ia dihasilkan dengan menggunakan cara yang unik iaitu pembakaran dengan suhu melebihi 1000 darjah celsius. Ia melalui satu proses dimana berubah daripada makanan biasa kepada makanan yang bertenaga tinggi.

GARAM BULUH memperkuatkan keupayaan molekul-molekul air dalam badan manusia dimana ia telah meningkatkan kualiti hidup manusia. GARAM BULUH amat berkesan dalam memperbaiki kadar metabolisme, menguatkan sistem imunisasi, menyingkirkan kekotoran dalam darah dan menguatkan keupayaan badan untuk meningkatkan pemulihan tisu.


PEMULIHAN



GARAM BULUH mempunyai kesan menakjubkan sebagai anti-pengoksidaan yang dapat menyingkirkan radikal bebas dan mempunyai kuasa pemulihan. Ia dapat menghentikan kegiatan radikal bebas yang merosakkan sel-sel badan dan memperbaiki sel-sel yang rosak tepat pada masanya.

GARAM BULUH kaya dengan bahan mineral dan elemen mikro kerana ia merupakan antara makanan yang terkaya dengan kedua-dua bahan mineral dan elemen mikro didunia ini. GARAM BULUH mengandungi pelbagai bahan mineral dan elemen mikro daripada lautan, tanah, dan hutan. Walaupun telah mengalami proses pembakaran melebihi suhu 1000 darjah celsius, bahan mineral dan elemen mikro dalam garam buluh masih dikekalkan keaslian dan sifat semula jadinya.

GARAM BULUH kaya dengan elemen mikro seperti magnesium dan selenium yang berkesan dalam anti-pengoksidaan, menyingkirkan radikal bebas, penyelarasan dan pemulihan. Magnesium adalah bahan mineral bagi jantung yang dapat membantu memperbaiki tekanan darah tinggi, menggalakkan penyerapan besi, mengekalkan keseimbangan cecair badan, menyelaraskan pengecutan otot dan meningkatkan daya ingatan. Selenium pula merupakan anti-pengoksidaan yang dapat melambatkan penuaan dan pengerasan sel-sel tisu yang disebabkan oleh proses pengoksidaan. Ia turut berfungsi untuk melindungi sistem kardiovaskular dan menentang pertumbuhan tumor dalam badan.


KESAN PENGAMBILAN


Lihat sendiri kesan pengambilan GARAM BULUH seorang pengidam kencing manis yang hampir memotong kakinya atas nasihat doktor. Pesakit ini telah mengambil GARAM BULUH MINUMAN hanya hampir 1 bulan. Dan hasilnya terus menampakkan kesan.





Berminat??
PM/Whatsapp
Anna- 012 2279485




No comments:

Post a Comment